0 زبان
تعمیر تجهیزات صنایع نساجی
تعمیر تجهیزات صنایع نساجی

برو به سایت

تعمیر تجهیزات صنایع نساجی

خلاصه این صفحه:[recap]

با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت، و الزام به انعطاف پذیری، استفاده از درایو به طور مداوم در صنعت نساجی در حال رشد است. محصولات متنوع در بسیاری از موارد نیازمند تغییر روش های تولید، تغییر سرعت موتور و نوع حرکت موتور برای کنترل ماشین آلات بسیار ضروری است. بنابراین، استفاده از درایو باعث پویایی دستگاه و درنتیجه تولید محصولات با کیفیت بالا میشود.

  • آشنایی با فرایند نساجی

    • فرایند ریسندگی

زنجیره نساجی با تولید نخ ها شروع می شود این نخ ها از مواد اولیه مختلفی مانند پنبه، کتان، کنف، پشم، پشم بز، نایلون، پلی استر و غیره تولید می شوند. با توجه به طیف وسیعی از محصولات، آماده سازی کیفی مواد خام به شدت متفاوت است. دستگاه های آماده سازی کارخانه ریسندگی وظیفه تشکیل الیاف را به صورت نخ دارند. برای این کار دستگاه های توپ بازکن، پاک کننده، میکسر، کاتر و ماشین شانه زن مورد نیاز است. فرآیندهای مختلفی بسته به محصول مورد استفاده انجام می شود. در نهایت می توان الیاف را به صورت نخ مورد استفاده قرار داد.

تعمیر تخصصی تجهیزات صنعت نساجی

    • فرایند تولید منسوجات

در مرحله بعد نخ ها را با ماشین های بافنده، قلاب بافی می کنند یا به صورت پارچه نساجی، تبدیل می کنند. درواقع بافندگی نوع غالب تولید پارچه را تعیین میکند. قبل از شروع فرآیند بافت، باید آماده سازی هایی روی نخ انجام شود. از جمله این موارد میتوان به پیچش، تابیدن، برش مقطعی و صاف کردن اشاره کرد. ماشین های مخصوصی برای این کارها وجود دارد که مربوط به آماده سازی بافندگی است. منسوجات بافته شده کاربرد گسترده ای دارند: از لباس گرفته تا فرش، تولید پارچه و تولید منسوجات اختصاصی.

تعمیر تخصصی تجهیزات صنعت نساجی

    • فرایند تکمیل منسوجات

پارچه تولید شده، در فرایند تکمیل نساجی ویژگی های بیشتری دریافت میکند؛ رنگ می شود، چاپ می شود، پرداخت می شود، به مواد مخصوص آغشته می شود یا الگوهای برش اعمال می شود. در این بخش از فرایند، پرداخت خشک و مرطوب تفاوت وجود دارد. فرایند تکمیل نساجی به صورت مکانیکی یا با استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود. همچنین گلدوزی پارچه نیز جزو فرایند تکمیل نساجی است. هنگام استفاده از فرآیندهای ترموکات، برش لیزری، بند زنی و پولک دوزی این امکان وجود دارد که محصولات بسیار منحصر به فرد و شیک شوند. در نهایت، پارچه تمام شده بیشتر توسط خیاطی و تولیدی پوشاک و منسوجات استفاده می شود.

تعمیر تخصصی تجهیزات صنعت نساجی

  • آشنایی و تعمیر ماشین آلات نساجی

    • تعمیر ماشین شانه زنی و کشش

همانطور که گفته شد، فرایند نساجی با تولید نخ شروع می شود. دستگاه‌های شانه‌ زنی و کشش(یا چندلاکن) در فرایند آماده‌سازی ریسندگی استفاده میشوند و وظیفه دارند الیاف را به نخ تبدیل کنند. با کمک برنامه نوشته شده، الیاف با هم ترکیب می شوند و در نتیجه باز می شوند. از ماشین کاردینگ برای موازی سازی و یکنواخت کردن الیاف، بعد از دستگاه شانه استفاده می شود. غلتک بالایی جهت حرکت فتیله های خارج شده از ماشین کارتینگ را در انتهای ماشین ثابت می کند، و میله تنظیم فشار اصلی فتیله را به سمت دوک هدایت میکنند.

هنگام تنظیم عرض خروجی، غلتک بالایی در جهت بلبرینگ غلتک پایین هدایت می شود. این روش محوری موازی بسیار دقبق را برای هدایت بهینه فیتیله امکان پذیر می کند. به محض اتمام دوک ها، دستگاه متوقف می شود. لپ ها در یک نقطه مشخص از شانه ها جدا می شوند و زباله ها باقی مانده توسط یک مکنده جداگانه خارج می شوند. اکنون آستین های خالی به کالسکه سیم پیچ منتقل شده و سیم پیچی کامل توسط این کالسکه گرفته می شود. پس از آماده سازی بعدی انتهای سیم پیچ، موقعیت دقیق آن در انتهای پنبه انتهای خروجی انجام می شود و دستگاه شانه زدن دوباره راه اندازی می شود. سپس الیاف را می توان به صورت نخ چرخاند.

تعمیر تخصصی تجهیزات ماشین کاردینگ

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر