0 زبان
تعمیر تجهیزات معادن
تعمیر تجهیزات معادن
1401/1/30
0
388

تعمیر تجهیزات اتوماسیون معادن

مواجهه با کاهش عیار سنگ معدن، محیط کار فشرده و تولید بر اساس بالاترین استانداردهای کیفیت، در عین حال صرفه جویی در منابع زیست محیطی - اینها چالش های کلیدی صنعت معدن هستندسیستم های اتوماسیون ،مجموعه ای جامع برای تمام سطوح فرایند معادن ارائه می دهدآنها پاسخ مناسبی برای بالابردن بهره وری و کاهش هزینه ها و خطا در این محیط چالش برانگیز هستند.

اتوماسیون صنعتی در بسیاری از بخش های معدن مورد استفاده قرار میگیرد،در ادامه به بررسی بخش های وابسته به اتوماسیون میپردازیم.

  • حفاری

حفاری در معدن چالش هایی را برای کارکنان و تجهیزات ایجاد می کندقابلیت اطمینان در محیط های سخت از اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم های اتوماسیون علاوه بر افزایش بهره وری باعث کاهش هزینه ها میشود. 

یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات در حفاری معادن میتوان به سیستم های SIMINE زیمنس اشاره کرد. شرکت زیمنسبر اساس تجربه طولانی مدت در فرآیند حفاری (از دهه 1920) سهم عمده ای در ایجاد ایمنی و اطمینان در عملیات داشته است.زیمنس مجموعه کاملی را برای حفاری مستمر معدن در معادن روباز ارائه می دهد.

    • دراگلاین ها (بیل مکانیکی کششی)

درایوهای الکتریکی زیمنس که برای دراگلین‌ها استفاده میشود مبتنی بر اجزای الکتریکی و سیستم های کنترل نرم‌افزاری هستند که با موفقیت در هزاران دستگاه زیمنس درحال کار هستند.

سیستم‌های دراگلاین SIMINE مکانیزم های نوآورانه‌ای را نشان می‌دهند که از طراحی اثبات‌شده با موتورهای آسنکرون در ترکیب با گیربکس هایی برای بالا بردن و کشیدن مشتق شده‌اند. علاوه بر این، زیمنس تنها ارائه‌دهنده سیستم‌های درایو بدون دنده برای دراگلاین در صنعت معدن است. زیمنس با به کار گیری درایوها توانسته تنها دراگلاین در جهان را به سیستم‌های محرک الکتریکی پیشرفته مجهز کند که در آن درام‌های بالابر و درام های کششی را بدون هیچ گونه دنده مکانیکی کار می‌کنند. 

    • ماشین های حفاری Bucket chain/wheel excavators

چه برای تجهیزات جابجایی مداوم و چه برای حمل و نقل مواد، بیل مکانیکی SIMINE یک راه حل کامل برای حفاری مداوم در معدن روباز ارائه می دهد. این راه حل بر عملیات ایمن و قابل اعتماد و همچنین برای به حداکثر رساندن خروجی برای کاهش هزینه های هر تن حفاری تمرکز دارد.

سیستم های SIMINE زیمنس شامل چرخ های سطل (قطر 5 تا 21 متر) و همچنین زنجیر سطل به عنوان عناصر حفاری، تجهیزات برای همه انواع بیل مکانیکی، ادغام بیل مکانیکی در خط فرآیند و محرک های سرعت متغیر است.

نوسانات لحظه ای همراه با فرسودگی و خرابی بیش از حد منجر به خاموشی های ناگهانی سیستم میشود که درنتیجه باعث خسارت های بالا میگردد.تلاش ما در هایتک صنعت رفع هرچه سریع تر عیوب ایجاد شده در درایوها و سیستم های کنترلی است.یرای درخواست خدمات و پشتیبانی میتوانید با کارشناسان ما در هایتک صنعت تماس بگیرید.📞

بیل مکانیکی SIMINE سیستم های محرک ناهمواری را ارائه می دهد که برای شرایط سخت در مدت زمان طولانی ساخته شده اند. چرخ دنده های این سیستم چگالی توان بالایی دارند که باعث کاهش وزن، حجم و هزینه می شود.به لطف ساختار ماژولار و منعطف آنها، درایوها را می توان با تناسب دقیق نصب کرد و عملکرد تشخیص داخلی به افزایش در دسترس بودن آنها کمک می کند.

زیمنس درایو ها را برای بیل های الکتریکی بزرگ ارائه می دهد. ترکیبی از نزدیک به 50 سال تجربه در درایوهای SIMINE AC و 20 سال تجربه با فناوری IGBT (ترانزیستور دوقطبی دروازه ایزوله)که منجر به سیستم های درایو ممتاز برای موتور بیل ها شده است که حداکثر بهره وری حفاری و حداقل هزینه های عملیاتی را تضمین می کند.به طور کلی، بیل های مجهز به درایوهای AC می توانند سریعتر از آنهایی که درایوهای DC دارند کار کنند. موتورهای القایی AC گشتاور استال بالاتر، شتاب سریع تر و سرعت های بالاتر در تضعیف میدان را امکان پذیر می کنند. فناوری AC برای تمام حرکات بیل مفید است. با توجه به عملکرد بهبود یافته، زمان چرخه به حداقل می رسد. 


ABB با همکاری کوماتسو سیستم های درایو را برای معادن ارائه داده است. پلت فرم محصول ABB با بکارگیری درایوهای AC ولتاژ پایین برای شرایط استخراج سنگین گسترش یافته است. در همین حال بیش از 100 بیل مکانیکی برقی با درایوهای AC ABB در حال کار هستند. نکات کلیدی دیگری که باید در مورد ارائه درایوهای بیل ABB مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

      • اجرای موفقیت آمیز و بهره برداری از نسل بعدی درایوهای ماینینگ بر روی پلت فرم محصول جهانی ACS880 با نیمه هادی قدرت اصلاح شده IGBT برای محیط معدن 
      • اکنون هشت نوع بیل مختلف با نسل جدید درایوهای AC ABB موجود است (P&H نوع 4800XPC، 4x4100XPC، 1x2800XPC، 2300XPC، 1900XPC)
      • تعمیر و نگهداری AC درایو های معادن هایتک صنعت 📞

    • درایو های مدیوم ولتاژ زیمنس SINAMICS PERFECT HARMONY GH180

مجموعه ای از سلول ها است که به یکدیگر متصل شده اند تا خروجی برق ولتاژ متوسط ​​سیستم درایو را ایجاد کنند. این طراحی دارای یک ترانسفورماتور یکپارچه و توانایی مقیاس بندی درایو برای طیف گسترده ای از ولتاژ و توان خروجی است. این درایو به دلیل طراحی مدولار و توانایی دور زدن هر سلولی در حین کار، دسترسی بیشتری را ارائه می دهد. کیفیت ولتاژ خروجی به قدری به شکل موج سینوسی کامل نزدیک است که موتورهای به معنای واقعی کلمه - قدیمی یا جدید، کم سرعت یا پرسرعت - بدون هیچ استرس اضافی قابل کار هستند.

برای تعمیر و تامین ماژول درایو های GH180 میتوانید با کارشناسان ما در هایتک صنعت تماس بگیرید.📞

 تعمیر درایو GH180 ⬅️

  • انتقال و توزین مواد

معمولا فاصله بین محل استخراج مواد و کارخانه فرآوری به طور مداوم در حال افزایش است. نوار نقاله SIMINE به شما کمک می کند مسافت های طولانی را طی کنید و به طور همزمان سرعت حمل و نقل و فرآیند خود را افزایش دهید - در حالی که در انرژی و هزینه شما صرفه جویی می کند و سطح بالایی از ایمنی کارکنان و حفاظت از تجهیزات را فراهم می کند.

سیستم های نوار نقاله

در معادن سالانه باید میلیاردها تن سنگ را جابه‌جا کنید. این امر سیستم های نوار نقاله را به ویژه در مورد عملکرد و در دسترس بودن آنها بسیار مهم می کند. برای کارکرد موثر، ضروری است که تسمه نقاله ها بدون خرابی باقی بمانند - عاملی که به نوبه خود به در دسترس بودن و قابلیت اطمینان بالا بستگی دارد.

با SIMINE Conveyor، می توانید روی در دسترس بودن سیستم بالا و همچنین هزینه های عملیاتی، انرژی و نگهداری کم حساب کنید. راه حل های یکپارچه زیمنس برای سیستم های تسمه نقاله شامل مکانیک ها و موتورهای قدرتمند، درایوهای با سرعت متغیر و همچنین درایوهای دنده ای بادوام یا سیستم های درایو بدون دنده بسیار کارآمد است. زیمنس یکی از معدود شرکت‌های بین‌المللی است که دانش کافی برای ترکیب همه اجزای مرتبط را در یک مفهوم کلی واقعاً یکپارچه دارد.

سیستم های توزین

ترازوهای سطح، و دیگر سیستم های توزین را می توان با استفاده از بلوک های توزین از پیش تنظیم شده به سرعت و به طور موثر پیکربندی کرد. طراحی یکنواخت کنترل‌کننده‌های توزین SIWAREX مطابق با SIMATIC ET 200M یا ET 200SP، سیم‌کشی آسان و یکدست را در تابلوهای کنترل ممکن می‌سازد.

برای سیستم کنترل فرآیند SIMATIC PCS 7، زیمنس کتابخانه SIWAREX PCS 7 AddOn را با بلوک‌های عملکردی برای کنترل‌کننده‌های توزین SIWAREX U، SIWAREX FTA، SIWAREX FTC و SIWAREX WP321 ارائه می‌کند. این بلوک های توزین برای سیستم اتوماسیون استاندارد و مقاوم در برابر خطا مناسب هستند. در سیستم‌های اتوماسیون، SIWAREX U/FTA/FTC/WP321 به‌طور مجزا از طریق هر دو زیرسیستم قابل دسترسی است.

بلوک‌های توزین عرضه‌شده به همراه سیستم مانیتورینگ نه تنها امکان ادغام منطقی کنترل‌کننده‌های توزین SIWAREX U/FTA/FTC/WP321 را در سیستم مهندسی فراهم می‌کنند، بلکه عملکرد راه‌اندازی ترازو را از طریق ایستگاه‌های اپراتور SIMATIC PCS 7 امکان‌پذیر می‌سازند. رفتار سیگنالینگ یکپارچه و عملکردهای نگهداری مانند خواندن یا نوشتن همه پارامترهای مقیاس، زمان توقف کوتاه را تضمین می کند و به افزایش دسترسی کمک می کند.

کتابخانه SIWAREX PCS 7 AddOn از ارتباط از طریق PROFINET نیز پشتیبانی می کند.

7MH49654AA01 | SIWAREX WT241
7MH49604AA01 | SIWAREX WP241 belt weigher electronic 
7MH49502AA01 | SIWAREX U WEIGHING ELECTRONICS
7MH49602AA01 | SIWAREX WP231 calibratable weighing electronic
7MH49802AA01 | SIMATIC S7-1500, Weighing module TM SIWAREX
7MH41386AA000BA0 | SIWAREX WP321 WEIGHING ELECTRONIC

 طراحی و اجرای سیستم های DCS معادن توسط تیم هایتک صنعت 

  • سیستم های فرآوری مواد

به لطف فرآیندهای بهینه و نظارت هوشمند بر وضعیت، از مصرف انرژی کمتری بهره مند می شوید. این امر در درازمدت نتیجه می دهدو هزینه ها را در کل چرخه کارخانه شما کاهش می دهد. علاوه بر این، اندازه گیری های دقیق و همچنین قابلیت اطمینان و کیفیت بالا، بهره وری بهره وری شما را افزایش می دهد. صرف نظر از درایوهای آسیاب بدون دنده یا پینیون، زیمنس همه چیز را در اختیار دارد و راه‌حل‌هایی طراحی می‌کند که کل فرآیند بهره‌وری را در بر می‌گیرد، مکانیک، مهندسی برق، اتوماسیون و فناوری درایو را ادغام می‌کند.

پیشرفت های سریع در فناوری های الکترونیک و کامپیوتر باعث پیشرفت قابل توجهی در فناوری کنترل سیستم های محرک آسیاب ها شده است. برای بهره برداری طولانی مدت از معدن، تنها راه حل جامع برای چالش های دستگاه های قدیمی، مدرن سازی گام به گام سیستم های کنترل قدیمی است. زیمنس چندین سال است که با موفقیت تجهیزات منتخب سیستم های نصب شده را مدرن سازی کرده است. با این حال، معرفی سیستم کنترل درایو SINAMICS SL150 ، توسعه مهندسی گسترده‌ای را با هدف ویژه ارزیابی اجزای الکتریکی کامل سیستم‌های قدیمی‌تر، تعریف راه‌حل‌های جایگزین مناسب، و توسعه مفاهیم نوسازی جایگزین آغاز کرد. نتیجه این توسعه، انواع رویکردهای نوآورانه، بر اساس ماژول های استاندارد است.

درایوهای SINAMICS SL150 با سوئیچ های تریستور بهترین انتخاب برای کنترل مداوم سرعت موتورهای القایی و سنکرون با گشتاور بالا و فرکانس‌های استاتور پایین هستند. آنها به عنوان پل های تریستوری سه فاز در یک اتصال 6 یا 12 پالس اجرا می شوند. به دلیل طراحی دقیق، برای تامین انرژی سیم پیچ معدن، نوار نقاله، آسیاب سنگ شکن و بیل مکانیکی مناسب است.

 تعمیر درایو SL150 ⬅️

  • تجهیزات مانیتورینگ

زیمنس یک مجموعه کامل ابزار دقیق برای فرآیند مواد معدنی در اختیار شما قرار می دهیم - و این برای کل اتوماسیون استخراج شما بسیار مهم است و به عنوان مثال، نیاز به ارسال اپراتورها را برای عملیات های خطرناک کاهش می دهد. به عنوان سیستم کنترل فرآیند برای عملیات مواد معدنی، استاندارد اتوماسیون را به شما پیشنهاد می کند که بر اساس SIMATIC PCS 7 - یکی از سیستم های DCS پیشرو در صنعت فرآیند - و CEMAT، برترین بازار برای کنترل فرآیند در صنعت سیمان است.

برای تعمیر تجهیزات SIMATIC PCS 7 میتوانید با کارشناسان ما در هایتک صنعت تماس بگیرید.

اتوماسیون زیمنس یک سیستم اتوماسیون یکپارچه ،از سنسور تا اتوماسیون کامل فرآیند، بسیار مقیاس پذیر و با استانداردهای باز برای ادغام آسان دستگاه های الکتریکی، درایوها، MCC ها، ابزار دقیق فرآیند و تجهیزات بسته بندی است. رابط‌های سطح کارخانه تجاری همراه با راه‌حل‌های اتوماسیون پیشرفته مخصوص ماینینگ و خدمات درجه یک چرخه عمر در دسترس در سراسر جهان، اتوماسیون زیمنس یک سیستم پیشرفته و مطمئن برای هر کار اتوماسیون و کنترل در معدن تبدیل می‌کند.

مرکز مانیتورینگ برای بهره برداری از عملیات معدن و کاهش تعداد کارکنان در محل و همچنین تجمیع سطوح بالای مهارت ها را در یک مکان واحد فراهم می کند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل عملکرد فرآیند و تجهیزات در این مراکز قابل انجام است. امنیت، شبکه‌های با کارایی بالا و امکان ادغام سیستم‌های کنترل فرآیند چند سیستم در معدن، کلید اجرای موفقیت‌آمیز یک مرکز مانیتورینگ است.

برای تعمیر تجهیزات مانیتورینگ معدن میتوانید با کارشناسان ما در هایتک صنعت تماس بگیرید.

 راه اندازی سیستم های مانیتورینگ معادن توسط تیم هایتک صنعت

  • سیستم توزیع برق

عملیات استخراج نیاز به منبع تغذیه ایمن و قابل اعتماد تحت شرایط چالش برانگیز دارد. برای دستیابی به اهداف بهره وری، تسمه نقاله، سنگ شکن، آسیاب و خطوط شناور باید به طور مداوم کار کنند. عملیات هر معدن نیاز به راه حل های حفاظت از قدرت و اتوماسیون خاصی دارد. زیمنس با استفاده از سیستم یکپارچه توزیع برق (TIP) ،دیدگاهی جامع از برق‌رسانی معدن دارد و همه جنبه‌ها را از تولید تا تغذیه شهری، از طریق توزیع ولتاژ متوسط ​​تا استفاده نهایی پوشش می‌دهد. همه در کل چرخه کاری پشتیبانی می شوند و به طور یکپارچه با سیستم های اتوماسیون مرتبط هستند. TIP به معنای راه‌حل‌های معدنی قابل اعتماد، ایمن و تک منبعی است که تا مدت‌ها در نیازهای آینده این صنعت قابل دوام هستند.

SICAM PAS

SICAM PAS (سیستم اتوماسیون برق) تمام خواسته های یک سیستم کنترل پست توزیع شده را برآورده می کند - چه در حال حاضر و چه در آینده: بسیار کاربردی، مهندسی آسان، رابط منیفولد به رسانه های ارتباطی مختلف و توسعه پذیری از ویژگی های مهم هستند.

SIESTORAGE

SIESTORAGE یک سیستم ذخیره انرژی ماژولار است که منبع تغذیه پایدار و قابل اعتمادی را تضمین می کند. این منابع، انرژی تجدیدپذیر را یکپارچه می کند و استفاده از تولید فسیلی را با یک شبکه مدرن سازگار با محیط زیست بهینه می کند.

 برای طراحی و اجرای سیستم های توزیع برق معادن میتوانید با کارشناسان ما در هایتک صنعت تماس بگیرید. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر