0 زبان
تعمیر تجهیزات خودروسازی
تعمیر تجهیزات خودروسازی

اتوماسیون در خودروسازی 

تمام فرآیندهای ساخت خودرو، جوشکاری، مونتاژ و جابجایی مواد می توانند از تجهیزات خودکار بهره مند شوند. معمولاً اتوماسیون شامل ادغام رباتیک در نقاط کلیدی برای صرفه جویی در زمان، افزایش ظرفیت و محافظت از کارمندان در برابر شرایط خطرناک و کار تکراری است. تولیدکنندگان قطعات خودرو و سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) از بازوهای روباتیک و پردازش تصویر برای جوشکاری، مونتاژ، بازرسی و آزمایش استفاده می کنند. اتوماسیون همواره انعطاف پذیر و در حال تکامل است. همواره فرصت های بیشتری برای ادغام اتوماسیون همراه با سیستم‌های لجستیک انعطاف‌پذیر ،برای بهینه سازی فرآیندهای تولید خودرو وجود دارد.
بروز مشکلات در سیستم های اتوماسیون یک خط تولید خودرو منجر به توقف تولید و ایجاد وقفه های زیان بار میشود.
از این رو تلاش ما در مجموعه هایتک صنعت بر این است تا تجهیزات معیوب هر چه سریع تر به فرآیند تولید بازگردند.
استفاده از تجهیزات تست و عیب یابی و به کارگیری توان مهندسی ،این امکان را فراهم میکند تا همواره تجهیزات معیوب با ضریب اطمینان بالا مورد استفاده قرار گیرند.

کاربردهای اتوماسیون در خودروسازی

شرکت‌های خودروسازی و شرکای اتوماسیون آن‌ها، ربات‌ها را در نقاط پرسرعت و توان عملیاتی بالا طراحی و استقرار می‌دهند تا جوشکاری، بازرسی، جابجایی مواد و مونتاژ انواع قطعات از زیر کاپوت تا کابین را تکمیل کنند.ربات‌ها بخش مهمی در تولید و مونتاژ سیستم‌های سوخت، موتورها، الکترونیک، چراغ‌ها، آینه‌ها، اجزای بدنه خودرو و موارد دیگر هستند. با استفاده از روبات‌ها فرایند تولید خودرو سریع‌تر، هوشمندتر و کارآمدتر می‌شود.

سیستم های مونتاژ

اتوماسیون را می توان در خطوط مونتاژ خودرو برای پرچ کردن، چفت کردن یا به هم چسباندن قطعات بزرگ و کوچک به کار برد. جفت شدن بازوهای رباتیک و سیستم پردازش تصویر برای بهینه سازی خطوط مونتاژ محصول ایده آل است. شرکت های خوروسازی با موفقیت خطوط خود را برای نصب شیشه و اتصال قطعات مونتاژ و قطعات جابجایی مواد بهینه کرده اند. این مزایا شامل کاهش هزینه های نیروی کار، دستیابی به اهداف عملیاتی جدید و افزایش کیفیت است.

در این میان شرکت های اتوماسیون صنعتی اقدام به ارائه خدمات به شرکت های خودروسازی نموده اند.

ربات های ABB

ABB یکی از شرکت های پیشگام در عرصه تولید ربات های صنعتی است.بازوهای رباتیک ABB در بخش های مختلف فرایند تولید خودرو به کار گرفته میشوند تا روند مونتاژ را سریع تر و دقیق تر کنند. 
از جمله کاربرد ربات های ABB در خودروسازی میتوان به:بارگیری و تخلیه مواد مذاب، اتوماسیون سریع interpress،خطوط پرس ، مهر زنی سرد و گرم ،جوشکاری و بخش رنگ اشاره کرد.

ربات های KUKA

KUKA یکی دیگر از ارائه دهندگان پیشرو سیستم های تولید در صنعت خودرو در جهان است.تخصص این کمپانی تولید ربات و بازوهای رباتیک است.
ربات های های KUKA در تمام بخش های فرایند تولید خودرو مورد استفاده قرار میگیرد،از جمله فرایند جوشکاری،مونتاژ قطعات،نقاشی و چاپ و.....
سیستم های رباتیک KUKA با به کارگیری کنترل های مبتنی بر نرم افزار و تجسم و شبیه سازی سه بعدی و همراه با آن، با استفاده از شبکه‌سازی ربات هوشمند و تعامل امن بین اپراتور و ماشین‌ها پشتیبانی می‌کند. KUKA دارای یک رابط کاربر پسند 100٪ سازگاری را تضمین می کند. با نرم افزار KUKA، ربات ها و سیستم های همیشه برای افزایش بهره وری برنامه ریزی می شوند.

درخواست تعمیر تجهیزات ربات های KUKA☎️

 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر