0 زبان
تعمیر و سرویس انواع دستگاه های CNC
تعمیر و سرویس انواع دستگاه های CNC

 
تعمیر ماشن های CNC
امروزه ماشین های CNCنقش مهمی در صنعت تولید دارند.ماشین های CNC  توسط یک کامپیوتر کنترل می‌شوند و سطحی از کارایی، دقت و سازگاری را ارائه می‌کنند که دستیابی به آن از طریق یک فرآیند دستی غیرممکن است.عملیاتی که سال ها پیش غیرممکن بود، اکنون به لطف ماشینکاری CNC آسان است.با توجه به گستردگی کاربرد دستگاه های CNC از نظر نوع کارکرد و متریال مورد استفاده انواع مختلفی دارند.

ماشینکاری CNC چیست؟

ماشینکاری CNC را می توان به عنوان فرآیندی تعریف کرد که در آن نرم افزار کامپیوتری با کمک تجهیزات کنترلی و درایوها حرکت ماشین آلات و ابزار دستگاه را کنترل می کند. در نتیجه تولیدکنندگان می توانند قطعات را در زمان کمتری تولید کنند،ضایعات را کاهش دهند و خطر خطای انسانی را از بین ببرند.این فرآیند تولید برای کنترل طیف گسترده ای از ماشین آلات پیچیده استفاده می شود. اساساً، ماشینکاری CNC این امکان را فراهم می کند که برش سه بعدی با پیروی از یک سری دستورات تکمیل شود.

انواع ماشین های CNC

دستگاه های CNC برای تولید انواع مختلفی از اقلام طراحی شده اند. به این ترتیب، انواع مختلفی از ماشین های CNC وجود دارد.برای راه اندازی دستگاه های CNC به مهارتهای یک متخصص آموزش دیده نیاز است تا بتوانند محصولات تجاری با کیفیت بالا تولید کنند. همه ماشین‌های زیر از G-code استفاده می‌کنند،G-code زبانی است که ماشین CNC می‌فهمد. هر نوع از دستگاه CNC با کاربری خاصی طراحی شده اند.
در صورت نیاز به راه اندازی و آموزش دستگاه های cncمیتوانید با ما تماس بگیرید

 1.دستگاه فرز CNC

یکی از رایج ترین انواع ماشینهای CNC، فرز CNC است که از کنترل های کامپیوتری برای برش مواد مختلف استفاده می کند. در فرزCNC برای کنترل حرکت اسپیندل برنامه تعریف شده کاربر،توسط کنترلر به درایو ارسال میشود و درایو با توجه به دستورات حرکت اسپیندل را کنترل میکند.بسیاری از دستگاه های CNC از G-code  استفاده می کنند، که همانطور که گفته شد، یک زبان برنامه نویسی استاندارد است که توسط اکثر ماشین های CNC شناخته شده است. یک فرز CNC می تواند طیف گسترده ای از عملکردها، مانند فرز صورت، فرز شانه ای، ضربه زدن، سوراخ کردن و چرخش را داشته باشد. اکثر فرزهای CNC در پیکربندی های سه تا شش محوره تولید می شوند. فرزCNC در مقایسه با سایر ابزارها بسیار بزرگ است و می تواند بسیار گران باشد. برخی از تولیدکنندگان دستگاه فرز CNC عبارتند از Okuma، HAAS و DMG Mori. 
برای تعمیر و سرویس ماشین فرزCNC میتوانید  با ما تماس بگیرید.
 
 

2.تراش CNC

تراش CNC یکی دیگر از ماشین های CNC است که وظیفه برش قطعات را هنگام چرخاندن آنها دارد. تراش CNC با استفاده از ابزارهای مختلف میتوانند برش های دقیق را به سرعت انجام دهند.این ماشین های CNC در مقایسه با ماشین های تراش دستی بسیار دقیق هستند. آنها اغلب دارای محورهای کمتری نسبت به ماشین های فرز CNC هستند و بنابراین اندازه کوچکتر دارند.تراش‌ CNC دارای کنترل‌هایی مشابه با دستگاه‌های CNC هستند و می‌توانند هم G-code و هم سایر زبان‌های برنامه‌نویسی اختصاصی را بخوانند. برخی از رایج ترین تولید کنندگان ماشین تراش CNC عبارتند از HAAS، Mori Seiki و Okuma. چارچوب تراشهای CNC مشابه تراش های دستی است.
برای تعمیر و سرویس ماشین تراشCNC میتوانید با ما تماس بگیرید.

3.روتر CNC

روتر CNC دستگاهی است که بسیار شبیه به روتر دستی معمولی است که برای برش مواد مختلف استفاده می شود. این نوع دستگاه CNC در برش فولاد، چوب،آلومینیوم، کامپوزیت، پلاستیک و فوم کاربرد دارند.روتر CNC مشابه فرز CNC است. این دستگاه نیز از کنترل عددی و کامپیوترهای صنعتی برای مسیریابی و تعویض ابزار استفاده می کند. روترهای CNC با تولید اقلام مختلف در زمان بسیار کمتری نسبت به سایر ماشین ها، ضایعات را کاهش داده و بهره وری را افزایش می دهند.اکثر روترها می توانند بر روی یک ماده خاص در هر سه بعد کار کنند و برای پروژه های کوچکتر و ایجاد نمونه های اولیه و طرح های پیچیده عالی هستند. روترCNC در انواع سه محور، چهار محور، پنج محور و شش محور وجود دارند.
 درصورت نیاز به سرویس و تعمیر روترCNC با ما تماس بگیرید.

4.برش پلاسما CNC 

فرآیند برش پلاسما شامل برش یک ماده با استفاده از مشعل پلاسما است. این روش بیشتر برای برش مواد سخت مانند فولاد و سایر فلزات استفاده می شود.در برش پلاسما CNC، گاز با سرعت بسیار بالایی از یک نازل دمیده
می شود،طی این فرایند، یک قوس الکتریکی از طریق گاز خارج شده از نازل به سطحی که در حال برش است، تشکیل می شود و مقداری از گاز را به پلاسما تبدیل می کند. دمای این پلاسما بین 10000 تا 50000 درجه است. پلاسما آنقدر داغ است که هر ماده ای را که در حال برش است ذوب میکند و فلز ذوب شده را از محل برش دور می کند. از نظر شکل و اندازه، برش های پلاسما CNC شباهت زیادی به روترهای CNC دارند. این ماشین ها فقط با اشکال دو بعدی کار می کنند.
برای تعمیر کنترلر،منبع تغذیه،استارتر قوس و درایو دستگاه های برش پلاسما CNC میتوانید با ما تماس بگیرید.
 

5.دستگاه تخلیه الکتریکی CNC (وایر کات)

ماشینکاری تخلیه الکتریکی یا به اختصار EDM شامل ایجاد یک شکل خاص در یک ماده خاص با استفاده از تخلیه الکتریکی یا جرقه است.در این فرآیند، مواد از قطعه کار توسط یک سری تخلیه الکتریکی مکرر بین دو الکترود حذف می شود. هیچگونه تماس مستقیمی بین الکترودها و قطعه کار وجود ندارد. در این دستگاه، قطعه کار بین دو الکترود قرار می‌گیرند و سپس دستگاه محاسبه می‌کند تا میزان تخلیه الکتریکی مورد نیاز هر الکترود را کنترل کند.
اگر دستگاه وایر کات شما نیاز به سرویس یا تعمیر دارد میتوانیدبا ما تماس بگیرید. 
 
 

6.برش لیزر CNC

این نوع ماشین‌ها شبیه ماشین‌های پلاسما CNC هستند - تنها تفاوت این است که لیزرها بیشتر برای برش فلزات، پلاستیک یا چوب سخت عالی هستند. بسته به چگالی و استحکام مواد، شدت لیزر قابل تنظیم است.دستگاه های برش لیزری با متمرکز کردن خروجی یک لیزر قدرتمند روی قطعه کار، عمل می‌کنند. قسمتی از جسم مورد نظر که بریده می‌شود یا ذوب شده یا می‌سوزد یا تصعید می‌شود ، توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شود و در نهایت سطح بریده شده با کیفیت خیلی عالی ایجاد می‌شود. لیزر صنعتی در صنایع مختلفی مانند صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی، ارتباطاتی، فیزیک، شیمی و … کاربرد دارد.
تیم هایتک صنعت توسط مهندسان با تجربه در زمینه تعمیرات الکترونیکی و مکانیکی ماشین های CNC این امکان را فراهم میکند تا دستگاه شما در سریع ترین زمان ممکن به فرایند کار بازگرداند.
 
 

خدمات ما در زمینه تعمیر CNC :

.تعمیر سروو درایو و اسپیندل
 .تعمیر منابع تغذیه CNC

.تعمیر بال اسکرو CNC
.تعمیر سروو موتو و اسپیندل CNC
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تعمیر درایو CNC

 یکی از مهم ترین و گران ترین قطعات الکترونیک صنعتی در دستگاه های CNC درایو است.درایوهای AC ، سروو درایو ، درایو اسپیندل و درایو های VFD  . وظیفه اصلی درایو ها کنترل دور موتور است،در تمام دستگاه های CNC محورها توست درایوها کنترل میشود،درواقع کارکرد دستگاه های CNC به شدت به درایو ها وابسته است. از بهترین و پر استفاده ترین مدل های درایو میتوان به Fanuc PowerMate ،زیمنس SIMODRIVE 611، زیمنس 840D PowerLine ،زیمنس SINAMICS S120 و Fanuc 21TB اشاره کرد.
در مواردی بدلیل نوسانات برقی یا استفاده نادرست درایو ها دچار مشکل میشوند.تیم ما با دانش فنی گسترده در زمینه انواع سروو درایوها،ضمن تعمیر موارد معیوب،دستگاه را بصورت تضمینی و تست شده  تحویل میدهد.
 

تعمیر منابع تغذیه CNC

 ماشین‌های CNC برای اطمینان از عملکرد دقیق و حداکثر خروجی تولید، به یک جریان برق ثابت و بدون وقفه نیاز دارند. هر گونه ریپل در فرآیند CNC به کیفیت محصول لطمه می زند و زمان و مواد مصرفی را هدر می دهد.هایتک صنعت تعمیرات سریع و تعویض قطعات منابع تغذیه را برای راه اندازی مجدد ماشین آلات شما فراهم می کند. منابع تغذیه ممکن است به دلایل متعددی از کار بیفتند و خطاهای بوجود آماده به راحتی قابل حل باشد و حتی جزئی ترین خطاها می تواند مشکل ساز باشد.برای راهنمایی های تلفنی برای حل  مشکلات پیش آمده میتوانید با تکنسین های ما تماس بگیرید.
برخی از منابع تغذیه FANUC تعمیر شده توست گروه هایتک صنعت: 
A06B-6077-H115  A06B-6077-H111  A06B-6077-H106
A06B-6087-H115  A06B-6077-H130  A06B-6077-H126
A06B-6087-H137  A06B-6087-H130  A06B-6087-H126
A06B-6110-H006  A06B-6087-H155  A06B-6087-H145
A06B-6110-H026  A06B-6110-H015  A06B-6110-H011 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

.تعمیر سروو موتو و اسپیندل CNC

 با پیشرفت‌های امروزی در فناوری اسپیندل، تقریباً معمول است که موتورهای انتگرال با سرعت بالا به راحتی ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه را می‌گیرند ودر عین حال مقدار لازم گشتاور را تولید می‌کنند.موتورهای اسپیندل معمولاً بسیار بزرگتر از موتورهای سروو هستند ( با توجه به سرعت قابل توجهی که تولید می کنند) برای انتخاب یا جایگذینی موتور اسپیندل به دانش فنی و تجربه نیاز است. مسائلی که تکنیسین ها اغلب اشتباه می کنند و باعث آسیب رسیدن به موتور یا درایو میشود.
 
 
 
  

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

تعمیر درایو سینامیکس S120
1402/5/10

تعمیر درایو سینامیکس S120

مرکز تعمیرات هایتک صنعت متخصص در زمینه تعمیر سریع درایوهای Sinamics s120 زیمنس-آموزش عیب یابی و Fault finding در محل کارخانه-تعمیرات و تست سرو درایو زیمنس سینامیکس 120

  • محسن ملائی
  • 144 350
تعمیر درایو بی اند آر B&R
1401/6/25

تعمیر درایو بی اند آر B&R

تعمیر درایو بی اند آر B&R-مجموعه هایتک صنعت با سال ها تجربه در زمینه تعمیر درایو های B&R و به کارگیری دانش مهندسین متخصص و تجهیزات پیشرفته در زمینه درایو B&R این امکان را فراهم می کند تا تجهیزات معیوب در سریع ترین زمان ممکن تعمیر شود.

  • مهندس ملائی
  • 647 350
تعمیر موتور ماژول جدید سینامیکس S120 نوع C/D زیمنس
1401/6/16

تعمیر موتور ماژول جدید سینامیکس S120 نوع C/D زیمنس

تعمیر موتور ماژول جدید SINAMICS S120 نوع C/D-تعمیر درایو زیمنس-با توجه به جدید بودن این درایو ها، تعمیر و عیب یابی آن ها نیاز به تخصص و مهارت میباشد-با توجه به این که تیم تعمیرات درایو هایتک صنعت تخصص و تجربه بسیار زیاد در تعمیر انواع درایو های سینامیکس زیمنس داشته است،تعمیر سریع و تست شده-tel:02136416901

  • 585 350